Min Tisdag

Min dag, eller rättare sagt Våran dag, min o Flisans. Började med ett Bvc besök, de va längesen!
Skruttan hade vuxit massor, hela 10cm sen sist! Och snart väger hon 10 kilo, hon e inte stor hon inte, men de går ju iaf åt rätt håll, himla tur de! ;O
Hon tjura ihop rejält hos doktorn där, ville inte göra nån av sakerna dom bad henne. Men som tur är vet ju jag att de är saker hon klarar helt utan problem. Men hon gillar inte order min lilla fröken, lik mor sin ;)
Men av de hela lärde sig Felicia ett nytt ord, doktor! Fast inte exakt rätt uttalat då, men iaf, ännu ett ord liksom! :)
Sen traska vi ner till stan, kusse tog bilen ner medans vi gick, på vägen sa vi hejdå till hennes far o tittade på pippi. Ah usch de äckliga kräken till änder som hänger i parken, felicia är galen i dom o vill klappa, medans ja är livrädd o helst springer förbi.

Sen när vi efter mycket ropande o tjoande mött kusse gick vi och åt lunch. Jag,larvig som ja e, har haft så dåligt samvete över att ja knappt såg till min lilla ängel under förra veckan pågrund av tiderna under provjobbandet, så jag tyckete hon var värd en hamburgare! Lite kompensation sådär, så vi gick till jobbet för att mata pluttan och stilla mitt samvete haha;) Jag var dock inte särskilt sugen, då jag med ögonen stirrat mig mätt på denna mat under förra veckan. Men Flisan åt med hela ansiktet, sötnöten! Men hon mumsade för fullt.. Denna unge äter verkligen allt!de mest konstiga saker liksom..ju starkare saker ju bättre!Hon e dessutom heeelt galen i oliver.ja menar, äter barn verkligen sånt?!

Lite ärenden på stan sen då, ja tog tag i saken och gick o fixade foto för leg, vill inte stå utan när förra går ut.
Sen vidare mot banken för o fixa legget, o även nytt bankomatkort, då mitt tydligen bestämt sig för o ge upp.
Och där, Shiiiit! Hur kommer de sig att oavsett vilket datum, vilken dag, eller vilken tidpunkt man kliver innanför dörrarna där, är de sådär sjukt mycket folk att man nästan dör?!
Så det vart de inget av, inte lätt o roa ett litet barn på banken och de där lysande nummerskyltarna verkade aldrig ändras, så jag gav upp o tar de senare i veckan!
Men just, Flisan lärde sig ännu ett nytt ord idag..Banken! haha..de har hon sprungit runt o sagt halva eftermiddagen. Stor nytta av att ha de i ordförrådet när du är 1½ år? Njaaae de e ja tveksam till!
Lite allmänt kikande sen med kussen o min kära lillebror som även han anslutit sig till oss. Dock mest suckande o stönande över att skjutsen hem (kusinen då) dröjde så.

Efter att skruttan tokdeckat i vagnen, huvudet fram på den där lilla stången ni vet finns i barnvagnar?!
Begav vi oss hemåt, hon sovande (Nu liggandes på rygg, hon ska inte behöva stelna till en liten boll ;P ).
Här hemma har vi bara småstädat o busat. Och letat som galningar efter en av hennes leksaker.
Helt sjukt att saker kan försvinna sådär! Fanns på förmiddan för att sen vara spårlöst försvunnen.
Borde inte vara fysiskt möjligt, men tro mig, barns saker tycks bryta mot alla fysiska lagar o bara gå upp i tomma intet lr nåt!

Så nu sover det lilla livet efter en tuff dag på stan :)
Det var vår dag de, kanske inte så värst intressant, men kul tidsfördriv för mig att skriva om! ;P
Riktigt härlig dag, mysig mamma-flisan dag helt enkelt! :)

Imorn är de dags för jobb igen, ska bli kul! Får hoppas inte allt ja lärt mig ramlat ur skallen dom här dagarna!
Kommer inte se mycket av skruttan de kommande 2 dagarna, men inte mycket ja kan göra åt de.. Fast vi får ju hela fredagen att busa o mysa på, och tvätta! :P

Nää nu ska jag se om de blivit nån tid för imorgon bestämd, ska ju hinna me o träffa mina fina vänner lite innan jobbet med. T har ja ju inte sett på över 2 veckor! De får icke hända igen, rysliga tanke!

Heeejrå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0