Ett sent God Jul!

Jag har ju inte riktigt haft tid för bloggande.
I Tisdags åkte Flisan och jag ut till mina föräldrar på förmiddan. (Jocke jobbade ju, HAHAHA ;) )
Där hade vi allmänt förbereda-inför-julafton-mys. Med julgodis bak, matlagning (för pappas del), klädde granen. Till felicias stora förtjusning! Det där med gran var ju helroligt, få hänga kulor,stjärnor och glitter.
På kvällen bar det av dom få metrarna till kusinerna för julfika med pappas släkt. Dom hade fått möblerat om halva huset för o få plats med alla 50 pers. Som sen visade sig inte alls bli 50. Massor av folk hade blivit sjuka, kräksjukor och influensor.Stackare!
Flisan var galet trött då hon vägrat sova middag hela dagen, va mycke roligare att leka med mormor o morfar ju.
Men hon va så duktig och var glad och mysig iaf, lekte lite med dom andra barnen. Tills dom stora vart för läskiga,då va mammas knä mysigare. Tillslut trodde jag hon skulle somna ståendes så då fick vi gå hem till M&M igen och Flisan tokslockna i soffan. hehe pluttan.

Julaftonsmorgon och jag trodde Flisans ögon skulle ploppa ut när hon såg alla paket under granen. Hon fick iaf öppna ett på morgonen, lite sysselsättning under dagen., Hon fick en dammsugare av mig! En söt liten plastsak, men som faktiskt suger! Dock inte bra, men iaf, imponerade med verklighetstrogna leksaker. Lyckan vart tyvärr inte så långvarig. Under morgonen hände en olycka. Min stackars prinsessa dök framstupa över en av sina åkleksaker och slog i näsa och mun. Stor fläskläpp,märke över näsa,näsan svullna upp,huden mellan näsa och mun vart svullen, och det kom lite näsblod. Stackars lilla tjej hade ont hela dagen. Oturligt nog är hon också toksnorig så det vart en plåga varje gång näsan skulle torkas.
Under dagen kom gammelmormor och Jocke också. Flisan vänta mest på att mormor skulle sluta jobba så hon fick öppna paket nån gång. Fast hon va jätteduktig, inge tjat och pill alls under dagen.
Hon va dock inge vidare fan av Kalle Anka, va ju inge kul o sitta där o glo alls. Som tur var kom ju gudmor upp i slutet och lämna sina julklappar. Julklappen som kom att bli storfavoriten! Hon fick ett plasthus med små plastgubbar.Gissa vilket hus och vilka gubbar? Jo såklart Telletubbies!!Hon älskar verkligen de där. Hon fick även lite modellera, men vem bryr sig om de när man fått ett tubbieshus?haha.
Mormor kom äntligen hem och Flisan fick iaf se tomten. Vågade inte låta tomten komma in utifall att hon skulle bli vettskrämd och klappöppningen skulle bli förstörd. Men Flisan vinkade lyckligt till tomten i fönstret och fick äntligen öppna alla paket!
Och om det var paket!Sjukt mycke julkappar låg de under granen, och mestadels till Flisan såklart. Hon är verkligen bortskämd den lilla skruttungen!
Där i fick hon allt mellan kläder,sparkcykel,radiostyrdleksak och gud vet allt. Jag har saker upp till halsen jag inte vet vart jag ska göra av!Tror jag hade behövt fått ett nytt hem i julklapp för o få plats med allt...
Men hennes lycka var obetalbar, och det var udnerbart att se hennes ansikte skina upp över alla fina saker. :)
Och även jag fick väldigt fina julklappar. Mycket användbara och fina saker, som alltid. Min familj är bäst♥
Men det bästa jag fick var nog av Jocke. Underbara människa!♥
jo jag har tjatat som en galning om att jag vill ha en bärbar dator, och vad tror ni token ger mig?Jo en bärbar dator!!
Jag vart överlycklig,tack tack tack tacksötnos!
Mamma och pappas present var riktigt bra med. Får en shoppingdag med dom för o handla massa kläder till mig!
Dom ville varken ge mig presentkort lr pengar för dom sa att jag bara skulle komma hem med massa saker till Felicia då, haha det är nog sant..
Så det blir en mysig dag för oss också, om jag lyckas byta bort nån av mina dagar på jobbet bara.
Och så var det såklart dags för massa mat sen också, fantastiskt gott! Och väldigt mysigt.

Idag åkte vi hem, med en bil full av saker. Nog för vi hade mycke med oss när vi åkte, men hemvägen var vi fullpackade.
Då var de bara in me alla saker, försöka få i flisan lunch. Gick inge vidare alls. Flisan fick sova lite. Okej även jag deckade,jag var sjukt trött! Jocke väckte oss, och på med kläder och vidare till Flisans farmor. Där fick vid jättegod mat, dock inte julmat. Men det var mer än okej,julmaten vart man mer än mätt på igår. Och flisan åt igen det hon inte ätit tidigare som tur var. Sen vart det mer paket,till Felicias stora lycka! Även jag fick paket, så gulligt :)
Och Flisan fick massa målarsaker, hon vart verkligen jätteglad!! Hon älskar att måla, så det var bra, för vi har inte mycke sånt alls. =)

Sen skjutsade Farmor hem oss. Eller ja Flisan fick vara kvar(Vilket hon verkligen gillade,sitta o måla med faster är ju sjukt kul!), jag ska jobba och hennes far ska ju ut o slira. Japp jag ska at mig till jobbet om nåra timmar. Känns inte allt för lockande,men men jobba är ju ett måste. Kan förhoppningsvis bli rätt kul.
Som tur är kör min kära moster mig dit så jag slipper gå i kylan. Och så fick jag mess av min gulliga jobbarkompis att hon har bil ikväll så jag får skjuts hem också=) Får se om Jockepocke är hemma då eller om jag får ut o leta efter honom längs vägen..man vet aldrig om han hittar på fyllanovillan ;)

Det här har utan tvekan vart den bästa julen någonsin. En riktig familjejul! Förra året fick jag fira med lillskruttan på juldagen, och vart inte alls samma sak. I år är hon dessutom större o förstår mycke mer, så va underbart att se hur glad hon vart hela tiden. Och att ha Jocke med oss var helt underbart. Det har vart jättemysigt♥

Nehe vart ett långt inlägg och jag ska nog ta vara på mina lediga timmar på nåt bättre sätt ;P


God Jul
&
Gott Nytt år!

♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0