Förtidigt Hurra

Ja jag hurrade lite för tidigt när jag skrev förra inlägget. Det där om att vi kom lindrigt undan? Nepp där hade jag allt fel!
Det hade bara inte slagit till ordentligt.
Vi trodde ju alla att vi var bra. J jobbade i fredags, flisan och jag åkte ut på landet som planerat. Men där under helgen small de till och vi alla 3 vart magsjuka, riktigt på riktigt. Så för stackars J vart det inge kryssning, typiskt!
Jag och Flisan hade iaf tur som var ute på landet och vart ompysslade. Men va ju inte så värst trevligt o va tvärdeckad hela helgen, för vart ingen sömn alls. Flisan ville inte sova. Vi kom däremot på att hon blivit mörkrädd. Så med en lampa tänd går det lite bättre.
Småbarn hämtar sig ju sjukt fort så flisan har vart pigg och glad men inte helt bra i magen så idag var första dagen hon fick gå till dagis igen. Det var lycka! Hon har vart så rastlös, hemma tors,fre,lör,sön,mån,tis. Så att komma till dagis och dessutom få gå till skogen fick henne verkligen på bra humör :)
Jag däremot har haft dubbel otur. Så fort magsjukan var borta börja jag känna att en förkylning var på g, och i söndags kände jag att ja, jag är definitivt förkyld. Jobbade måndagen fullproppad av hostmedicin och värktabletter för o stå på benen.
Sen natten där small det till. Mina öron! Låg hela natten i soffan o vred mig för att det gjorde sjukt ont. Så igår travade jag iväg till läkaren. Är inte bara dunderförkyld, har dessutom öroninflammation! Hade jag iofs kunnat konstaterat själv utan att betala 100 kr för ett 5 min besök. Men fick iaf penecillin så ska väl ge sig fort hoppas jag.
Så idag fick nån annan jobba för mig, det orkar jag verkligen inte med. Dessutom är jag halvdöv så skulle bli svårt.
Men jag hoppas dom kan få in nån annan imorn med, ser mörkt ut tyvärr. Men jag skulle verkligen behöva en till dag. För sen är de jobb fre, o sen lördag natt. O heeela nästa vecka. Jag är asglad för alla timmar, men jag behöver bli frisk innan jag kan bli helt glad.

De här vart förmodligen ett väldigt tråkigt tycka-synd-om-mig-själv inlägg. Men ja, idag tycker jag faktiskt synd om mig själv.
Men, inte långt kvar till jag får veta om ja kommer in på högskolan! Spännande,spännande,nervöst,nervöst, hoppas hoppas!

Nä nu ska jag passa på o röja iordning lite här hemma medans alvedonen fortf sitter i. Sen deckar jag till en film, mer än så har jag inte ork till!

♥♥♥

Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0