Myskväll

Är just vad jag o min lilla tjej har haft. Vi har ju en tjejkväll här hemma idag, då karln som brukar vistas i huset är iväg o roar sig med arbetet. Är ju kul att man kan roa sig på arbetet ;)
Vi har iaf haft det jättemysigt. Vi har ätit pommes frites och korv. För det är ju faktiskt fredag! Som Flisans mormor sa. hehe lyxig fredagsmiddag?Njaa inte direkt, men flisan gillar att "dippa" pommes i ketchup, så för henne är de lyx!
Sen har vi myst i soffan, läst böcker, kollat på Teletubbies och sjungit en massa sånger och ramsor. Tyvärr kan Flisan många fler än jag kan, så hon blir tvärsur när jag inte kan sjunga nån av sångerna hon befaller mig att sjunga haha. Kan man få ett sånghäfte på dagis me sångerna dom sjunger tro? Bra nyfiken på hur sången om "Bullen" går som hon tjatar om..
Men skruttan vart trött så det vart dags att hoppa i säng för hennes del. Efter lite läsning ur favvoboken och lite lyssnande på musik så sover hon nu som en liten gris. Hur kan barn vara så sjukt söta när dom sover?Man vill ju bara ta upp o pussa på dom! Men ska inte störa skönhetssömnen..har lärt mig att damens humör inte är o leka med om man väcker henne ;P
Så nu sitter jag här själv med ett glas ananas/apelsin juice. (Sjukt gott är de! Fast inte för mycke, då svider munnen sönder.)
Riktigt tomt faktiskt. Hade trott jag skulle tycka de va lite skönt med en ensam kväll, men nää usch nej. Har mycket hellre dig här!

Sjukt med folk på jobbet sista dagarna. Sista galna shoppingsdagarna innan jul. Och nu känns det som jag ska gå sönder, men det har jag inte tid med. Inte förren på typ fredag nästa vecka, för tills dess är de fullt upp. Jobba både lördag o söndag nu. Usch vill inte tänka på hur mycke folk de kmr vara. På måndag ska jag springa ner på stan o panikshoppa ett par stövlar jag behöver senare under dagen. För nu är alla mina stövlar paj, bara o inse de. Och sen är det dags för begravning. Känner mig orolig konstant inför den, men kommer säkert att kännas bättre när det är över. Ingen gillar en begravning, men som Jocke sa. "Du är känslig"
Det stämmer nog, när det gäller sånt där är jag extremt känslig och tycker det är otroligt jobbigt. Inte för min skull, utan alla andras. Alla som stod personen närmre.
Men som sagt, när allt väl är klart kommer det nog kännas lättare.
Sen på tisdag blir det åka ut på landet för min och flisans del, då är det dags för julfikan med ena halvan släkt. I år skulle vi bli galet många, ca 50 pers (!!!) ojoj, vet inte hur vi ska få plats, men bli nog kul. Särskilt för flisan, finns massa barn o leka med för henne. Bäst o passa på för nu har hon "jullov" från dagis ända fram till 5e januari. (obs födelsedag!! ;P)
Sen onsdag är det ju julafton ifall nån missat det hehe. Då kommer även J ut till oss och firar med oss. Myspys, det är jag riktigt glad över! =)
Sen torsdag bär det hem till stan igen, lämna av allt tomten gett oss och vidare till Flisans farmor och fira lite jul där med.
Det ska bli trevligt! Väldigt längesen jag träffade dom allihopa:)
Sen torsdag klockan 23.00 börjar jag jobba!!Suck o stön. lär bli sjukt tempo den natten men men, kan nog bli lite kul ändå ;P
Men att veta att jag kommer att jobba arslet av mig några kommande dagar med galet mycke folk det gör inget, för jag fick min lönespec idag!!Och jag är mycket mer än nöjd med den. Så då känns det kul att jobba, när man vet att det lönar sig bra i slutändan.

Oj vart ett riktigt långt inlägg nu. Men det får väl väga upp för allt jag aldrig hinner skriva ;P
Men nu ska jag nog kika runt lite om det finns några fina kläder att beställa hem hehe..sen är de filmtajm!( =slockna efter en kvart)
Fram till mitt hjärta ringer o vill blil insläppt. (Det suger att endast äga en nyckel som går till porten!)


♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0