Premiär!

japp nu är de premiär, första blogginlägget på nya datorn!!=)
dock asjobbigt o skriva när ja sitter här i sängen med den på magen..men men,bekvämt som fan annars ;P

Idag fick jag min julklapp av mina föräldrar, vi åkte och shoppade massor! Första stoppet vart ikea,där jag spenderade av min egen ekonomi. vart födelsedagspresenter till lillskruttan! nytt stort täcke o kudde, för hon ska ju få stor säng så fort vi får tid o hämta den.Även ett passande påslakanset inhandlades. Och som alltid massor av mer eller mindre nödvändiga saker. Och jag insåg även att jag inom en snar framtid kommer att köpa ny säng,även till oss stora människor. Eller ja,säng o säng, själva gaveln. Tycker dom har så sjukt fina sängar på Ikea,och inte är de dyrt heller! Så en sån ska jag snart införskaffa,ska se över ekonomin o se om de blir den här eller nästa månad, o sen få tid och hjälp för att kunna få hem den me;)
Sen bar det av in till västeråscity. Riktigt mysigt o spendera en dag med familjen strosandes i affärer. och bättre julklapp hade dom inte kunnat ge mig,de är så sällan jag går o handlar kläder till mig själv. Men nu vart riktigt mycket inhandlat, bland annat en sjukt härlig mysdress. Riktigt fin är den med!
Sen,efter ett stopp för mat efter mycket tjat av en hungrig lillebor, åkte vi mot Media Markt tror ja de hette. Sjukt stor affär med fullt av tvapparater och annan elektronik typ. Pappas höjdpunkt på dagen, han som hatar affärer!Lite belöning för alla klädaffärer skulle han väl få.. ;P
Och sen slutligen mot sista stoppet för dagen, Tuna Park!Där hittades lite mer smått o gott, bland annat lite välbehövt smink. Så vid dagens slut kom jag hem med väldans massa kläder,utan att ens använt hela julklappskassan!(tack gode gud för mellandagsrean ;P) En väldigt mysig och lyckad dag måste jag säga.:)

Kvällen spenderade jag med min älskade lilla prinsessa, vi målade med vattenfärger och gjorde ler-djur med hennes nya lera och formar. Man har ju glömt hur kul sånt där är..vi hade de riktigt kul! Men tillslut vart de dags för en trött liten tjej att sova, så efter lite sagoläsning sover hon gott. Min andra kärlek har formaterat om datorn så han sitter o kämpar med o få tillbaka alla nödvändigheter hehe..så surar han på mig för jag drar ner hastigheten för honom ;P
Jag själv ska nog fortsätta kolla in hans kämpande och surande, och även lite nya serier. Se om man fastnar för nåt.



♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0