Att längta efter en Måndag

det händer ju knappt, om man inte är 7 år och julafton är på en måndag, möjligtvis.
Men under helgen har jag verkligen längtat efter måndagen.
Jag har haft en tuff helg. En släkting gick bort, men mer än så vill jag inte skriva om det.
Jag har haft mina första stängningar och öppning på jobbet. vilket gjorde mig mycket stressad, nervös o allmänt nojjig. Halvkaos på jobbet ett tag. Så när gårdagen äntligen kom var de riktigt skönt.
Men trots att det varit en tuff helg är de skönt att ha det gjort, att ha stängt,och öppnat. Jag hoppas det gick bra, får väl se när ja kmr dit idag om de är några klagomål, hehe.

Igår skulle jag ta en städ och tvättdag, mycket välbehövt. Då de var kaos här hemma efter en veckas mycket arbetande, och väldigt lite städande. Och så hade jag sån tur att den där sötnosen till karl jag har inte behövde jobba, då dom inte hade nåt att göra. Så jag fick hjälp med allt mitt städande och tvättande!Underlättade otroligt <3
Så vart en rejäl storstädning, jag städade kyl,micro,skafferi,byrålådor ja, i princip allt fick sig en omgång.
Helt underbar känsla när vi var klara. Det var fint, rent, luktade gott. Den känslan livar upp mig otroligt. Särskilt efter att gått under helgen och haft rejäl ångest över städningen som verkligen behövdes men som inte hanns med.

Så efter en tuff helg har jag faktiskt fått en riktigt bra start på en ny vecka. Storstädning avklarad igår, lönen kom idag. Som nästan fick mig att hoppa glädjehopp, den var riktigt bra. Den bästa hittills, och vem skulle inte bli glad över det såhär innan jul?!
Jag har nyss avklarat en nyinhandlad riktigt god frukost. Jag ska snart packa ihop mina nytvättade jobbarkläder och iväg till jobbet. Jag har en helt ledig helg framför mig som ska spenderas med min underbara dotter ute på landet. Riktigt mysigt, får hoppas det finns snö kvar då så vi kan busa i snön. Karln ska ju iväg på diverse festligheter, kommer sakna, men får väl unna honom lite skoj också ;P
Så ja, än så länge ser det ut att bli en bra vecka. Det ska bli en bra vecka.

Finns en del tankar som drar ned det bra,självklart. Skulle ha träffat dig i helgen som kommer. Men vi fick inte chansen, vi hann inte.  Det gör ont, att inte få säga hejdå. Jag hoppas du har det bra där du är nu.
Nej, jag vill inte skriva massa om det här i en blogg, det känns för personligt och privat.

Nej nu är det dags att göra sig redo.

♥♥♥ ♥

Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0