Ren Lycka

.. Var det för min lilla tjej när jag lämna av henne på dagis imorse, hon skulle få gå ut o hoppa i vattenpölar!!
Att se henne studsa upp o ner o tjuta av lycka för en sån enkel sak är väl bara för underbart! :)
Betydligt bättre än gårdagens avlämning, då det var gråt och förtvivlan. Riktigt hjärtskärande sådan. Den andra gruppen skulle ju få gå till skogen, men inte hon! (hon hade ju faktiskt vart i skogen dagen innan) Så mitt lilla charmtroll bröt ihop, inte ville hon va inne o leka. Men hon hade lugnat sig fort när hon insett att dom skulle ha miniröris. (Lite gympa typ=P)
Helt galet vad hon älskar att vara ute, och särskilt i skogen. Det är det bästa hon vet! Sötnosen, hennes lycka över att gå till skogen eller ut på gården på dagis får hela personalstyrkan att skratta. Jag har då aldrig sett nåt annat barn tjuta av lycka över dessa saker. Hehe snuttan :)
Tänk när man var liten och vart sådär lycklig över så små saker. Sen ju äldre man blir, ju mer kräver man för att bli lycklig. Konstigt egentligen?Varför fortsätter man inte bli lycklig över dessa små enkla saker?
Men som tur är har jag nästan allt jag vill ha och behöver. (säger nästan för man kan aldrig ha allt
Jag är lycklig.
Jag har fjärilar i magen, av olika anledningar. En uppenbar såklart ;P , och det kommande antagningsbeskedet!
Inte långt kvar nu, och jag är så nervös över beskedet! Jag måste komma in!

Veckan har bestått av en hel del jobb, mycke bus o mys. En vanlig vecka med andra ord! Helgen kommer dock bestå av massor av jobb och mindre bus och mys. Jobbar 10-17.30 och 24-04 imorn.typ nåt sånt. inte mycke tid hemma alltså. Men det är självvalt hehe, vill ju få in så mycke pengar som möjligt. Nu när de är dags för julklappsköp, och betalning av elräkning.suck! Faktiskt elakt och ge mig en elräkning samma månad som de ska köpas julklappar. men men, bara o betala och se glad ut!
Flisans farmor ville låna henne lör-sön, så hon får iaf mycke bus o mys :) Och jag får sova ordentligt på söndag, det lär behövas. Svårt o sova ut när man hör hennes bus med sin far och teletubbies för fullt annars. ;P

Idag är jag däremot ledig, ganska skönt. Så ska passa på o plocka iordning lite här hemma och sen bara slappa o ta de lugnt till lite Vänner. Bäst o vila upp sig för morgondagen hehe. Sen blir det förmodligen ett besök av Flisans "mommo och motta" (mormor & morfar om de va nån som mot förmodan inte hängde med) framåt kvällen. Trevligt!Och flisan kommer bli lycklig, tjatade om dom hela morgonen =)
Jag hoppas även att ja kommer få ta mig en promenad till hemköp. Mitt paket måste ju ha kommit!! Med farsdagpresent, en julkjol till flisan och lite smått o gott till mig själv. Skulle komma den här veckan, så sista chansen idag ;P

Nehe nu ska jag dra igång mitt plockande, sen mitt slappande. En riktigt bra dag, eller hur?! ;)

♥♥♥

Bye Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0