Året som gått, året som kommer, här och nu

Jag är rätt så otroligt dålig på att uppdatera den här bloggen, ja det erkänner jag. Men, tja, jag har faktiskt bättre för mig helt enkelt. Förstår inte hur folk orkar blogga 100 ggr om dan, iofs kan dom försörja sig på de, i stort sett iaf. Men nä, inget för mig det där. Nuförtiden ser mitt liv ut ungefär såhär:mina hjärtan, jobb, plocka dona, städa, matlagning o sånt nödvändigt. Så mycket mer har jag inte hunnit med sista tiden.(okej jag sover en hel del med,men jag är trött av mig!!;P) Men är väl så livet ska vara, och ska jag vara helt ärlig, jag trivs fantastiskt! Ja jag älskar detta normala vardagssvenssonliv. Saknar lite umgänge med vänner visserligen, men de är då verkligen inte det lättaste o pricka in ledig tid samtidigt. Men får försöka fixa det, så fort som bara är möjligt :)
Så underbart att man fått så mycket mer timmar på jobbet. Det dåliga samvetet för att ja knappt hinner se Flisan kommande helg heller tryter däremot. Men det är ett måste, vill kunna ge henne fina julklappar! Och mat på bordet ;P
Så i helgen blir det första gången jag stänger och öppnar med "ansvar", lite nervös inför de. mycket som ska kommas ihåg och göras. Men det ska förhoppningsvis gå bra, kan få mer tider om ja lär mig de där så de är bra :)

Nåt annat jag är totalt nervo för är den där rackarns antagningen. Inte så långt kvar nu och jag e nojjig som fan! Drömde till och med om det härom natten. Jag bara måste komma in! Jag vill plugga nu!!
Så hjälp mig och håll alla tummar och tår.

Det är sjukt, helt galet sjukt att det här året snart är slut. Bara en och en halv månad drygt. Det här året har verkligen gått läskigt fort.
Och om jag ser tillbaka på det här året ser jag att jag haft otroligt kul! Det har vart ett tufft år på många sätt, jag har inte vart på topp psykiskt, men jag har iaf haft förbannat kul mesta tiden. Jag tror inte jag ångrar något som hänt. Det ska man inte, allt händer av en anledning. Så om nåt som hände i början av året inte hänt kanske inte nåt som hände i somras hänt, ja ni fattar.
Jag är glad över att det här året har vart som det har varit, jag har lärt mig mycket. Och otroligt mycket om mig själv. Trots att det har vart jobbigt många gånger så har jag haft nytta av även alla dåliga händelser.
Så året kan sammanfattas som Kul,full fart,jobbigt,mycket problem,fantastiska upplevelser. Ungefär nåt sådant.
Trots att jag haft ett mycket kul år med full fart och mycket händelser hoppas jag på att kommande år blir snäppet lugnare. Jag trivs som sagt med mitt lugna vardagsliv. Och självklart ska jag vara student det kommande året! ;P
Har ju redan nu några roliga händelser att se fram emot under nästa år, Flisans 2a födelsedag såklart, ett hel år fullt av plugg förhoppningsvis, ett bröllop (toknervös redan nu), lillebror blir stor och tar studenten. (frågan är vem bölar mest,han,mamma eller jag? Han är ute ur tävlingen pångång, han lär inte böla. Så tävlingen står nog mellan mig o mamsen)

Men innan de är dags o fundera på nästa år ska man ju ta och avsluta det här året, med jul och nyårsfirande och allt vad det nu är. Ser fram emot julen, ska bli kul nu när flisan är stor och förstår mer! Och det ska bli roligt att köpa massa julklappar till henne.
Det svåra är att fundera ut vad man ska köpa till alla andra, inte det lättaste. Svårast är nog pappa skulle jag tro. Suck, ja jag får skylla mig själv att jag inte startat julklappsshoppingen tidigare.

Idag är jag ledig och vädret suger. Det är värdelöst, jag som tänkt promenera, men de har ja ingen lust med i de här vädret. Så blir att stanna inne, dona o fixa lite här hemma o sådär. Tills de är dags att hämta hem Flisan för bus o mys. Och invänta våran J. ♥

Så nu ska jag nog ta tag i fixandet och donandet!

♥♥♥

Bye Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0