Friday Night

Oj så fort den här veckan gått, som alla andra nu förtiden. Inte långt kvar på det här året, vad hände liksom?Va ju nyss nyår och nu är det inte långt kvar till ännu ett. Förhoppningsvis behöver jag inte tillbringa det här årets nyårsnatt till att försöka få en trotsig Felicia att sova. Håller tummarna för de iaf! ;P

I onsdags fick vi massa besök, mycket trevligt!=)
Senare på kvällen, lagom tills jag hade börjat tänka på att gå o lägga mig hände något, otroligt inte trevligt.
En liten Flisa vaknade o började spy. Överallt,sin säng, senare-mig,soffan och hela sig för andra gången. Inte så najs. Tur att hon är min dotter, annars hade jag joinat henne. (inte för att jag inte var långt ifrån, för det var jag verkligen!!)
Stackars skruttan..men det lugnade ner sig och hon kunde sova vidare. När jag ringer dagis på morgonen för att tala om att vi inte dyker upp får jag ett "Oh neeeej!!" i örat. Happ de går magsjuka så de skriker om de på dagis.
Men sjukt nog (eller rättare sagt helt underbart nog!) fick varken jag,eller någon annan som var över den kvällen något. Kan ha vart allt godis hon vart iproppad av diverse människor under kvällen...men ah jag vet inte, smitta gjorde de som tur var inte! Och hon repade sig fint under gårdagen och mådde lika bra som alltid när jag kom hem efter jobbet.
och idag tyckte ja inte det var nån idé för henne att gå till dagis, så hon fick stanna hemma med mig. Eller rättare sagt, vi gjorde stan osäker,en del ärenden som behövdes fixas. (och mycke nöjen, dvs lunch,fika shopping!)
En fika med axel, det var trevligt =) eller ja, jag var nog inte alltför roligt sällskap som mest sprang efter yrvädret med alltför mycket spring i benen. Men så blir de när man fikar med mig+barn! ;P
En lunch med hennes far hann vi med också. Och en del rulltrapps åkande,vilket bara sker i hans närvaro. Japp, jag är feg att ja fortf inte åkt med vagn. Haha!

Och jag hade ju lovat Felicia en Tubbie... ah jojo,lättare sagt än gjort. Leksaksaffärer säljer inte teletubbies??!! Sjukt, nog för dom kanske inte är så inne just nu men iaf..
tillslut efter mycket tjat hittade vi en på åhlens och hon fick välja en..helt sjukt, knappt en decimeter hög liten mjukis tubbie kostar 100 spänn??!Jaja..klart hon skulle få en tubbie så bara o betala, även om de sved lite. Sen tjatade jag hela dan på henne att hon fick hålla i den ordentligt, för inte köper jag nån ny!! hehe! ;P
Vi fixade våra pappersärenden och gick o köpte present inför kalaset imorgon. Shoppade även lite kläder till oss att ha på oss då. Dock vart jag mer eller mindre ensam då, Flisan tröttnade på shopping o ärenden och deckade.
Då fick jag iaf kika i lugn o ro..=) Så flisan fick en längre tshirt att ha till tights,asfin! Och jag själv inhandlade nya leggings, och en tokfin klänning/tunika/linne på Cubus..En knallgrön vart det!
Var såå nära på att välja den svarta..men då slog det mig att varje gång jag ska klä på mig står ja o letar i garderoben efter nåt att bryta av allt det svarta med..hehe så jag bröt min egen trend och gick på lite färg ;P
Vart en lång dag på stan, och när vi kom hem åkte Tubbies filmerna på direkt igen. Hehe hon är verkligen galen i dom!
Tur nog hade mina föräldrar sprungit på ett par filmer igår, så nu slipper jag iaf se exakt samma Tubbiefilm hela tiden..skönt me variation, iaf när de är igång minst 10ggr per dag..
Ja just, skänker en tanke till kusin+blivande man + kusin nr 2, som just nu sitter i ett plan mot Kina. Ingen kort resa de där, men går nog superbra! =) Bra avundsjuk faktiskt...fatta att få se Kina! Måste va ascoolt ju...

Lite ensamt ikväll faktiskt, mitt ordinarie sällskapsdjur är ute på äventyr så jag får underhålla mig själv. Kom tillbaka hel är du snäll! ;P <3
Så jag ska nog ta mig en dusch, och sen bädda ner mig till Heroes, fått order om att komma ifatt så bäst o kämpa på ;P

Hepp allt för den här gången, får se när de finns tid o lust till att skriva igen. Jag är ingen varjedaguppdaterare. Mitt liv är nog inte intressant nog för att skriva om varje dag haha! ;P

<3 <3 <3

Heeejrå!

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad säger du, vännen? Nytt försök för Elin och bloggandet? Hmm..

2008-11-19 @ 15:46:31
URL: http://livingmyydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0