Kråkboet

jepp jag har just utkämpat en kamp på sådär 20 min för att få någon ordning alls i mitt kråkbo!
Och med kråkbo menar jag såklart mitt hår. Jag älskar mitt långa hår. Men jag älskar inte hur de tovar sig, är självlockigt (dock inte sånna där fina prinsesslockar, utan lockar som böjer sig åt alla håll o kanter lite här  o var), och allmänt jävligt mot mig!
Skulle behöva gå o klippa mig tror ja.. nu har de vuxit ut igen så de är sådär långt (Med långt menar ja ner till precis ovanför asset långt!). "oooh stackars dig, din bitch!" tänker kanske många tjejer, för finns ju många som skulle döda för långt hår.
Men de är inte så kul som man skulle kunna tro. Visst asfint om man väl får ordning på de. Men då tar de väl 3 timmar av tovutredning,föning,plattning,lockande o ja gud vet vad. Och hur ofta orkar jag de? inte är de ofta iaf. Synd nog, måste nog skärpa mig o orka fixa de mera, annars kan ja ju lika gärna raka av skiten.
Och NEJ! Det skulle aldrig hända, ja känner mig naken om ja klipper mer än en centimeter av de. Är nog kanske nån slags hat-kärlek jag hyser för de härliga kråkbo som bor på mitt huvud. För trots att ja hatar de, så skulle ja förmodligen dö om nån klippte av de för mig.

Nee sådär jätteintressant är väl inte mina problem med mitt hår kanske. Men jag har itne så många andra problem att bjuda på, tyvärr inge smaskigt idag inte.

Eller ja ett problem har jag, det är dags för en såndär tom helg igen... Flisan åker till sin pappa idag efter dagis! Usch saknar henne redan...Och hade ja vetat att det väntade mig 2 häärliga sovmornar hade de kanske hjälpt lite. Men så är ju dock inte fallet. Eller ja, en sovmorgon får jag iaf. Men imorgon ringer klockan 8 lr nåt sånt. Jobba jobba hela dan. Men som de ser ut blir de iaf lite festligheter till kvällen, hoppas ja inte är alltför död efter jobbet bara.
Fick ett samtal som lät ungefär såhär häromdan.. "Hej! jag är på systemet...skulle jag köpa Marinella åt dig eller?"
Ehm nej tack jag tror inte det!! Härligt internskämt de där, ännu roligare är de att personen som ringer låter helt allvarlig. (nej Elin ja ska inte avslöja att det var du! ;P)

Nehe, nu har jag inte tid för de här, dags o trampa ner mot stan för o möta kusse för en lunch på stan!

Heeeeeeeeejrå!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja, det känns nästan som man måste rusta upp för strid eller vad man ska kalla det. Så att man inte blir för svag och låter barnet 'vinna' vilket är så lätt hänt, ingen vill väll höra sin lille ligga och skrika. Men nån gång måste man väll få pli på rutiner. Man får väll tänka i babysteps.



Tack för tipset btw!



Kram

2008-10-17 @ 23:27:27
URL: http://strippedconfessions.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0