Mitt pensionärs liv

Jepp, de är förmodligen mer pensionärsvarning på mig än min mormor som är ett par år från pension.
tanken var festa ikväll, min tanke runt lunch var nej nej nej! Som tur var va de en mycket bakis Elin som inte va så värst sugen i alla fal.Tack! ;P
haha jag pallar inte en dags arbete o sen utgång.I´m a pensionär, and I like it!
Nää men med en förkylnings krypandes i kroppen, en huvudvärk som aldrig ger sig, då känns de som ett smart drag o fortsätta vila lite. Jag hoppas på att om man vilar o tar de lugnt några dagar så ska de aldrig bryta ut o ja får förbli frisk. (håller tummarna!)
Men om 2 veckor ska de firas födelesedag..då har ja sett till att va ledig hela helgen, så gamla jag ska palla!
Så jag gör en repris av gårdagen o lägger min kropp (som dunkar av värk hela den, surt surt surt!) i sängen framför heroes hela kvällen. Den idén gillar jag.
Dessutom slipper ja slösa en hel söndag på o ligga bakis o tycka synd om mig själv. O de är trevligt, tycker jag.

Igår vart de som sagt en lunch me kusin, alltid trevligt. fick ju dessutom livemusik till lunchen, mindre trevligt!!
Musikskolan hade nån föreställning, me piano, ungar som sjunger o hela köret. Mitt i min huvudvärk, tack så mycket!
Sen hade hon en butik i stan kvar o ta innan hon va klar me arbetet för veckan, och ja som ändå inte hade nåt för mig. Ja jag körde lite volontär jobb sådär en fredags eftermiddag. veckans goda gärning tror jag allt! Nu lät de där mer patetiskt än vad de var, jag har ett liv haha. Men jag ville va snäll o hjälpa stackarn, va ju faktiskt fredag o allt då vill man väl bli klar så fort som möjligt.

Jag har förmodligen världens bästa mormor, eller inte förmodligen, jag HAR faktiskt världens bästa. Idag tvättade hon mina fönster och bytte mina gardiner medans jag jobbade. Nej inte för att jag är lat o inte kan göra de själv, utan för hon är snäll och faktiskt tycker sånt är kul.Kanske inte tvätta fönster, men pyssla med gardiner. Så när jag kom hem hade jag fått de sååå fint! Hon överaskade mig dessutom med helt nya köksgardiner!Hon e väl bara för bäst, ingen kan sy gardiner, kuddar o allt som min mormor! Mormor<3

Nähä, en dusch nu då, jag luktar hamburgare. Usch.


What goes around,comes around

Heeejrå!

Kommentarer
Postat av: petra

Tack så mycket, dom e bra söta dom små liven, nu när han kom så känns Freja genast MYCKET större =P Tror de e någon som gillar Heroes =)

2008-10-18 @ 23:24:48
URL: http://www.nogg.se/p3tra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0