Tortyr

Ja USA skulle lätt kunna använda Teletubbies som redskap när dom ska få ur terrorister  viktiga saker. För det är ren tortyr. Tro mig, jag spenderade kvällen, och morgonen till min dotters nya favoriter Teletubbies.
Det värsta är att vi äger bara en enda film med dom. Så samma får gå om och om igen. Hon ska få fler, för annars blir denna film min död. Det är kul att hon hittat nåt hon verkligen tycker om och faktiskt kan sitta still och titta på. Men varför,varför av alla dessa filmer va de Teletubbies??? Kunde väl vart lejonkungen eller nån annan mysig film.
Men nepp, tubbies (som hon säger) it is. Jaja, då blir julklapparna lätta iaf. ;P
Kanske ska tipsa Bush eller nån annan höjdarsnubbe om detta?

Onsdag idag då, vilket betyder tvättdag för mig. Usch och blä, för det betyder att jag måste ner i den där vidriga tvättstugan. Tvättstugan som gud glömde, eller nåt. Hoppas allt funkar idag iaf, och att dan inte blir lika mycke skit som förra veckans tvättdag. Dock börjar de krypa fram en huvudvärk igen. Men hey, vad hade jag väntat mig, fick faktiskt hela dan igår utan värk.
Tur att jag inhandlade Treo igår, hört att dom ska vara bra. Men usch för brustabletter, för o va på säkra sidan tog jag med citrus smak, kanske de inte smakar lika illa.

Läste nyss en blogg, om en person som fått utstå nåt riktigt hemskt.
Det fick mig att fundera på hur hemska människor kan vara mot varandra. Vart är världen påväg egentligen?
Terrorattacker,massakrar,mord,våldtäkter,misshandlar,övergrepp,mobbing,nedtryckningar,manipulation.
Listan är nästintill oändlig. Det är otäckt att veta att människor är kapabla till sådana hemska handlingar. Vad är det som driver folk till sånt?Vad kan få en människa att vilja någon så illa..? För mig går det inte att förstå hur man vill utsätta en person,eller flera, ,för hemska saker.
Men en sak är jag förskräckt över, så förskräckt att det blir intressant. Det är hur lättpåverkat en människas psyke är.
Får du höra en sak tillräckligt mycke så tror du ju tillslut på det. Det är så lätt att manipulera en människa att det är otäckt.
Allt från diktatorer(eller andra ledare,men mitt huvud tänkte ju automatiskt på hitler),till partners,vänner,föräldrar,lärare.
Ja alla har nog nån gång upplevt manipulation på ett eller annat sätt. Även manipulerat själva.
Det är otäckt enkelt, och nej jag tror inte det bara är svaga människor som låter sig manipuleras.Utan vem som helst kan nog råka ut för det. Jag vet att jag har det, många gånger i mitt liv. Men jag tror inte jag är svag för det,kanske lite svag ibland. Men i grund och botten vet jag att jag är minst lika stark som alla andra människor.
Men eftersom våra huvuden funkar så, att om vi hör nåt tillräckligt mycke tror vi på det. Då borde vi använda det till något bra, att så ofta som möjligt tala om för våra nära hur mycket vi bryr oss. En liten handling i en stor värld helt enkelt.
Jag önskar att det fanns ett slut på alla hemska saker jag listade tidigare, men tyvärr finns det nog ingen direkt lösning. Såvida inte nån tar reda på vad som driver människor till hemska handlingar.
Usch jag blir depp av mina alltför allvarliga och djupa tankar. Så nu ska jag sluta skriva om det här.

Tror de är mitt mammajag som spökar, jag vill skydda min dotter från allt ont, så jag får nojja över precis allt dåligt.
Hehe japp, det låter som jag de. Nojjig, de är mitt andranamn, eller nåt.
Min busFlisa är förövrigt och härjar på dagis. Hon verkligen älskar dagis. Full fart jämt, och all personal är förvånade av denna pluttiga lilla tjejs energi. I know, jag har funderat sen hon föddes hur mycket energi som egentligen ryms i hennes lilla kropp.

Helt galet att oktober snart är slut. Är verkligen inte långt kvar till jul, jag har börjat fundera på julklappar. Till Flisan e det inte så svårt,även mormor har jag kommit på nåt bra.Men resten återstår att tänka ut nåt bra till...
Måste ju fundera ut en födelsedagspresent till kvinnan som har allt, Elin!
Inte lätt...men nåt najs ska jag komma på! ;P

Nehe nu vart de en lång blogg så nu lägger jag ner de här för idag.
Jag ska njuta av mina teletubbies-fria timmar medan lillaskrutt e på dagis!
Ska nog baka lite med..får storbesök i eftermiddag =)

 Heeejrå!

Kommentarer
Postat av: petra

Ja de e skönt att han går upp han har nästan gått upp 100g på ett dygn =P

De där med teletubbies verkar jobbigt inväntar att freja ska få någon favvo film som man tvingas se om o om o om o om igen =P

hehe inte lätt de där med presenter, här kanske du hittar något hon inte har o e onödigt =P http://www.roligaprylar.se/

2008-10-22 @ 21:15:05
URL: http://www.nogg.se/p3tra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0