Ögonkladd och bröllopsplaner!


Japp, jag trodde vi hade sluppit undan den elaka ögoninflammationen som cirkulerat på dagis. Men nehepp, igår ringde dagis o jag fick hämta en liten skrutta me massa kladd o klibb i ögonen. Lilla pluttan min. Snorigt och hostigt är de med, dock är hon lika pigg som vanligt så de är skönt de! Ingen feber eller sånt..:)
Så imorse vart de o ringa doktorn. Efter att lillskrutt och jag fått oss en morgonprommis. För jag (orginalblond som man e) hade glömt köpa cigg!
Och vi hade tur o fick tid redan i förmiddas, hos vår danske husläkare som ja inte förstår ett ord av. Kul liksom.
Men det gick bra, Flisan var asduktig och satt helt stilla så han fick kika på allt som som skulle kikas på. (Och jag förstod honom! Inte allt, men tillräckligt mycke för o veta vad som var fel när vi kom därifrån)
Så vi fick ögondroppar utskrivna. Men eftersom de va tvär tomt i våra skåp när barnbidraget kom o ja shoppat upp alltihopa (Observera fyllt skåpen med mat och blöjor :P) Så vart de lite problem att hämta ut de. Tur att ja har världens bästa pappa som ställer upp o lägger ut! Så medans vi vänta på att han kunde komma o ge oss pengar gick vi o åt lite lunch me Flisis far..O sen till apoteket o hämta ut dropparna.. Sjukt vad medicin kostar?? Okej nu va just de här inte så värst dyrt..men överlag liksom, svindyrt ju! Men ah..kostar väl en hel del att framställa o tillverka? aja nog om de:P

Angående bröllopsplanerna.. Jag ska..Inte gifta mig! hehe nee självklart inte. Men jag ska däremot vara tärna!! :D
Ska bli riktigt kul!! men guud så läskigt..kommer va skapligt nervo! Ett stort grattis till den blivande bruden..min kära kusse! :)
Hade lite småprat om va hon har för tankar me färger o sånt..o de låter bra!:) Bara ja inte måste va iklädd en såndär knallrosa bakelse liknande klänning så! Men det var lungt..som tur var haha! ;P

Jahaja..jag hoppas på att min prinsessa snart e helt frisk o slipper kladdandet. Tycker så synd om pluttan. Saken blir ju inte bättre av att de är ännu mer tänder på g.. kraken! :P

Ah neee nu ger jag upp..de här inlägget har tagit mig ca en timme att skriva. Bara för att ja ska göra så mycket annat samtidigt.
 Heeejrå!



Morgonmys i mammas säng! :)
<3

[ Med på bilden: Ove innan hans försvinnande. Förmodligen sista bilden på honom i behåll.
Vet ni något, ring oss. ]





Kommentarer
Postat av: Petra

nej men usch vad tråkigt att hon har åkt på de låter inge roligt. Jag sitter bara o väntar på att Freja ska få något från dagis =P Vilket dagis går din buse på? nr2 e beräknad att komma den 14okt så ganska snart, men e lite små nervös faktiskt mer än förra gången =S vad roligt med bröllop, de komemr gå jätte bra för dig o vara tärna ska du se, försöka o inte bara snubbla ;-)

2008-09-25 @ 08:08:49
URL: http://www.nogg.se/p3tra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0