Sjuklingar

Japp vi är sjuka. Mer eller mindre, it sucks!
Började igår när ja satt på Kfg, dagis ringer o ja får åka o hämta prinsessan.
Där ligger hon, o bara ligger rätt upp&ner i en vagn. Shit,de där e då verkligen inte likt min dotter!
Hon var verkligen jättejättedålig. Sov en stund när vi kom hem, sen kom hennes far o skulle leka lite.
Vart dock inte så mycket lek, skruttan va för sjuk. Hon satt mest i soffan hos nån av oss, lilla hjärtat mådde så dåligt.
Helt sjukt att de kan komma så fort, hon mådde prima när ja lämna henne på morgonen, vid lunch är hon helt ihjäl stackarn.
Ja själv hade kännt lite halvt på morronen att ja, en förkylning e nog på g. O japp ja fick rätt, under dan mådde ja bara sämre:P
Så vart bara mys på soffan hela dan.
Idag däremot va Flisan mycket mycket piggare! Förmiddan va hon lite halvdan. Men efter att ha sovit middag va hon helt sitt vanliga pigga glada jag. Dock lite uttråkad, va inne hela dan e verkligen inte hennes grej!
Så där vände de precis lika fort som de kom. Helkonstigt!!
Jag däremot, här har de inte vänt!
Sitter här o är toktäppt i näsan. Jag Hatar verkligen att va täppt! Får ju nästan panik av andnöden!
Kroppen värker, o ja usch, jag har mått bättre. Skulle dock kunna va värre, så ja hoppas de inte blir mer än såhär!
Skulle ha jobbat idag ju, men vart inget med det. Kände igår när min lilla ängel va dålig att ja verkligen inte klarade att ha nån barnvakt o va iväg o jobba om hon va så dålig.Även om barnvakten skulle vart hennes underbara mormor så nej de gick bara inte. Hade ja vetat att hon vart så mycket bättre så kanske. (jag är världens blödigaste o larvigaste morsa som oroar mig över precis allt).
Så tur att man har så gulliga arbetskamrater som ställer upp o hoppar in istället! Tusen tack till dig! :)

Åter till de där me o va en larvig morsa, ja det är jag verkligen! Är otroligt överbeskyddande o flippar ur över minsta lilla sår på ungen.
Jaa jag vet, barn ska upptäcka saker själva osv.. men ja kan bara itne se på när hon klättrar på nåt som ser lite smått ostadigt ut, och jaa även om de handlar om 5 cm ner till golvet. Så Kan ja bara inte låta bli o rusa fram o slita bort henne o hindra henne från detta minimala fall.
Finns de fler som jag?
Men jag har faktiskt blivit lite bättre nu, mot hur jag vart när hon va yngre. När hon va liten spädis, då kunde ja inte sova alls! Ja va tvungen o kolla så hon andades som hon skulle konstant när hon sov!
Dock kom en liten sväng av detta tillbaka igår när hon va så sjuuk..
Va inne säkert en gång var 20e min hela kvällen o kolla så hon sov lugnt och andades.
Det är bara för ja fått en otrolig noja för de där med feberkramper.
Usch är ju så otäckt!
Men de va lugnt, hon sov sött.
Usch måste sluta oroa mig så mycket..men hon är de finaste ja har, hon är mitt allt! Så självklart blir ja överbeskyddande o rädd om min fina prinsessa :)
<3

Näähä nu ska ja lägga mig o kolla klart på den otroligt spännande serien ja kollat senaste veckan.
Och kämpa för livet!! (andas genom min genomtäppta näsa)
Wish me luck!

Heeeejrå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0