Volanger & störande tvätt!

Japp, jag börjar me o förklara de där med störande tvätt som inträffade igår.
Jag hade äntligen lyckats få mig en tvätttid (vilket är ungefär lika svårt som o få en gris o flyga i de här huset!) igår, ja kör igång o allt är frid o fröjd.
Jag kommer ner nån timme senare o ser att den ena maskinen hängt sig lr nåt, försöker öppna luckan, men den startar om. Okej tänker jag, den kör väl sista biten nu då.
När jag kommer ner nästa gång har samma sak hänt igen! Suck! De står nåt skumt på skärmen och det går fortf inte att öppna. Ja testar allt som går, av me strömmen på med strömmen..osv osv, men den startar bara om. Då min tvättid börjar ta slut får ja lov o ringa fastighetsskötarna. Vilket lät ungefär såhär:
- "hjäääälp mig, tvättmaskinen e trasig ja får inte ut mina kläääääder!"
Med min typiska extremt gnälliga eskilstunadialekt.
Det suckas lite på andra sidan tråden men dom ska komma o kolla.
Ja går ner igen o inväntar nåt som ja hoppas för allt i världen inte är toksnygga muskulösa fastighetsskötare.
 Hey! de va faktiskt tvättdag o ja såg ut som 7 svåra år!
Jag hade inte behövt oroa mig, de va två halvgriniga smådryga gubbar som kom.
I alla fall så trycker den ena på knappen..o schviiisch! Där gick luckan upp bara sådär!?
Jag lovar o svär, det gick verkligen inte innan!! Gubbarna hånflinar lite o frågar om ja verkligen tryckt på rätt knapp.
Jisses, riktigt SÅ trög e ja inte att ja står o trycker på fel knapp!
Ah iaf så är de nåt som vart fel, för tvätten är totalt dyngsur!Ingen centrifugering här inte =P
Me tanke på tiden får ja släpa upp min dyngsura droppande tvätt (observera hur galet tung min blåa tvätt-ikea-kasse vaa!).
Hade sån tur att min mor tog me sig tvätten hem till sig o kör om den där. Tacka gudarna för min underbara mamma!
Jag hatar min tvättstuga, finns aldrig tid o de funkar inte som de ska.
Och tydligen hyser den ett lika stort hat för mig som bara krånglar!
Ooh va ja önskar att de fick plats en tvättmaskin här inne!! Men tyvärr ;P
Så nästa stora steg i mitt liv är :
Man, hus, volvo, hund och en stor vit fin tvättmaskin!!
Som ja skulle tvätta hela dagarna bara för ja kunde!! ;P

Och så över till volangerna då..
Idag var som sagt min första dag på mitt jobb nr 2!
Ett extrajobb på ett jättesött litet hotell här i stan. ( som ja inte hade en aning om att de fanns förren alldeles nyligen!)
Där fick ja duka, servera osv.. Det gick bra, av inte svårt alls!
Det enda som var svårt va att hålla mig själv för skratt så fort ja gick förbi en spegel.
Jag, en lång kjol, en blus, ett långt vitt förkläde med stora VOLANGER!! ;O
Hahahah..den synen ni! Va som hämtat från en av filmerna om Madicken!
Ah outfiten va inte vacker men ett mer än okej jobb, så jag är glad! :)
Vart ett kort arbetspass men nu har jag iaf provat på :)
Så blir kul o se hur mycke man kan får jobba där med..
Såå glad nu! För en månad sen leta ja jobb som en galning! Nu sitter ja här med Två extrajobb! Ingen säkerhet visserligen när de bara e extra, men de är alltid nåt! Och ja tycker de är superkul! :)

Jag vill också passa på o säga ett Stooort grattis till J, som fick jobb idag!
Så kul gumman! Kommer gå asbra :)

Flisan är underbar som alltid! Hon har blivit så mysig nuförtiden och vill gosa hela tiden.. Det älskar jag! Finns inge bättre än o pussas o kramas me världens finaste prinsessa!<3

Imorgon blir de möte me Kfg, suck! men men, ja måste så bara o pallra sig dit imornbitti =P
Sen kanske en vända över stan? Måste lämnas o hämtas lite papper här o var i alla fall..
Ska nog hämta hem hjärtat tidigt från dagis med, när de är fredag o allt. Dessutom går ju mestadels av vår lördag tillsammans bort, då jag jobbar.
Hennes far ville komma o leka lite me henne med så. Då blir hon överlycklig, hon e inne i en riktig "saknapappa" period nu tror ja.. Så det blir bra för henne =)

Nähä se om J har tid för o bubbla lite, sen är de tvn!
Ja har ju börjar följa Top Model. Oh så girlygirly av mig! Men vafan, de är underhållning! hehe..särskilt ikväll, då är de dax för den där "makeovern" dom gör varje säsong. Hahah så kul o se när dom klipper av dom håret o sånt!;P

nene nu drar ja mig! Vart långt nog endå de här ;P

Heeeeeeeeeeejrå!

Kommentarer
Postat av: Elin

Alltså Linda! Hur i helvete kan man INTE känna till Mia och Klara?? Jag har märkt att du varit lite frånvarande när jag pratat om dom..men inte fan trodde jag att det var SÅHÄR illa...att du inte ens känner till dom!! Asså, egentligen borde jag komma över nu på direkten å ge dig en peppis, men jag är SNÄLL. DU laddar ner alla avsnitt av Mia och Klara. Så tar vi upp den här diskussionen igen om ett tag....

2008-09-12 @ 23:10:06
URL: http://livingmyydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0