2 År

Ja, Imorgon, eller ja, rättare sagt 20 över 2 inatt är de 2 år sen min lilla tjej kom till världen.
De 2 bästa åren i mitt liv, men det är otäckt vad fort dom gått.  För 2 år sen vankade jag runt på förlossningen med mindre trevliga värkar. En väntan som var värd precis allt besvär! MEn tiden bara rullar på utan att jag hinner med känner jag.
Usch, ska de behövas kännas såhär jobbigt varje år hon fyller år? Att min lilla tjej ska växa upp,det är underbart att se, men det är så jobbigt att inse att hon inte alltid kommer va liten.Fast de är ju riktigt kul att hon blir äldre och lär sig nya saker och sånt. Men iaf, tror nog alla mammor vet vad jag pratar om när de gäller lite barn-blir-större-ångest.

Idag har vi iaf avklarat firande nr 1 av födelsedag, min sida av släkten. Nästa helg får Jockes sida komma och fira. Inte får vi plats alla samtidigt här inte hehe.
Har vart en jättemysig dag och jag tror Flisan är riktigt nöjd med den. Förmiddan ägnade vi åt städning och förberedelser inför kalas. Blåsa ballonger och fixa serpentiner, är de barnkalas så är de! =) Sen kom mina föräldrar och Flisans morfar o pappa åkte iväg och hämtade nya sängen, äntligen! Inte blivit av ännu, men vad passar bättre än en ny stor säng vid sin 2 års dag? Flisan hade tur och fick massa nya påslakan,lakan o örongott till nya sängen, och jag hade ju öven slagit in täcke och kudde!=) Så nu sover hon gott som den prinsessa hon är i sin nya säng!
Hon fick ju även massa andra roliga saker, massor av fina kläder,en morgonrock,docka,bondgård,böcker,pyjamas, ja gud vet allt! Och vi hade ju köpt en ritmatta! Världens smartaste grej måste jag säga. En matta med pennor som man fyller med vatten och målar på. Blir inget om de råkas målas nånannanstans, helt perfekt för en vild 2 åring!=)
Så vi har haft en jättebra dag, och ett stort tack till alla som kom o firade våran lilla tjej!=)

Imorgon är de dags för Flisans första dagisdag på väääldigt länge. Den är efterlängtad och välbehövd av henne=)!
Sen är de ju röd dag och sen planeringsdag för dagis, så blir lite ledigt igen. Så på onsdag hoppar hennes morfar in och hjälper till då ingen av oss kan vara lediga. Skulle tippa på att flisan är väldigt nöjd med det ;P Hon får åka dit redan på tisdag eftersom vi börjar tidigt bägge 2 på onsdag,myspys för henne:) Och även vi hade tänkt få det lite mysigt och eventuellt gå på bio,va ju hundra år sen man gjorde de!

Nehe nu har jag bättre för mig!;P


Stort grattis i förskott till mammas lilla tjej!:)
♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0